السبت، 26 ديسمبر 2015

لسه طيفك كان معايا بقلم عصام دويدار


لسه طيفك كان معايا 
كنت حاضنه وبسمعه 
كان بيتكلم معايا 
عن كلام نفسي أسمعه 
إنه دايب م البدايه 
وخاف يصارحني أخدعه 
وقالي بردوا كام حكاية 
ماضي عدى بيوجعه 
كان بيتهيأله إني 
قلبي مليان بالفرح 
وإني بضحك ليه تملي 
وعمر قلبي ما إنجرح
حتي وإنتي بعيده عني 
شفتي قلبي إزاي سَرَح
وكنت بتكلم كأني 
قلبي مكتوم وإنفتح 
إنفتح بابي ف خيالي 
لما طيفك جه وزارني 
حالك إللي وصفته حالي
لما قلبي إشتاق كسرني 
إتقلب حالي ف ثواني 
والحنين لهواكي خدني 
جيتي عندي .............
وزي ما سيبتيني وحدي 
كنت وحدي في إنتظارك 
وإبتدينا الليله نضحك 
والقمر تاه من جمالك 
كإنه كان موجود بيسمع 
ضحتك ويشوف حنانك 
إيدي كانت حاضنه إيدك 
قلبي كان دايب في حضنك 
رقصنا علي نغمات عبيرك 
وتهنا شوق وغرام في حبك 
م الليلادي أنا مش هسيبك 
بكرا تلقي طيفي عندك
........................................
عصام دويدار

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق