الأربعاء، 28 أكتوبر 2015

عذاب الحب / بقلم الشاعر/ جابرعبدالقادر

?المهم حبك عايش في قلبي؟?جابرعبدالقادر؟? عذاب الحب؟?كتب من قلبي لحبيبة قلبيخطفتي قلبي وروحتي فينحرام العذاب علشان بحبكبس خلاص عرفتك بس رجعيقلبي علشان كنت فرحان بحبكواليوم ندمان عرفi ليه علشانلا اعرف غيرك وانتي كنتي مع غيريانا كرهت الحب علشانك بس رحعيقلبي علشان اعرف اعيش ومش احبتاني علشانك ابدا من اليوم احافظعلي قلبي من الحب اة من الحباعيش وحيداحسن من الخيانه التيكنت عايش فيه عمري راح والشعرخلاص بق ابيض من عذاب حبكوالشكل كمان بقي عندي مائة سنهعلشا ن الحب واليوم ارحع اعيشواكون مع قلب جديد بس عرفتك انتيايها المسكينه انتي لا تعرفي الحبتعرفي المصلحة عاوزه عربيه ولا احديسئل عليكي ولكن انا لا حبي وقلبيكانو ملكك انتي وحدك وحين شوفتكمع غيري وكذبتي علية انتهي حبيمن قلبي علشان حبي ليكي نظيفبس رجعي قلبي تاني وفكري علشانانتي كنتي في قلبي العمر كله معلشالحب موجود بس مع التي تستهال حبيانتي اليوم مع الاموات وانا غدا مع حبيالجديد تعرفي مين الذي يخاف عليةويقولي كل شويه انت فين يا عمرياليوم اتكلمت مع حبي الجديد وقلبيفرح ونظرت لنفسي شوفت الشعر الابيضرجع اسود وشكلي رجع من تاني جميلبسبب حبي الحقيقي ابد من جديد واعيشمن تاني وانتي السبب واشكرك وادعو ليكيبعذاب الحب زي من كنت بتعذب بي شوفيانتي فين وانا فين دلوقتي شوفي شكلكايه وشكلي دلوقتي الحمد الله رحع قلبي تانياليوم نلتقي بحبي وحياتي الجديده وعمري بسانا اليوم سعيد ونسيت الماضي بعذاب الحيرهوخلاص نسيت شكلك وحبك الذي كان عذابيبحبك ياحبي وانا معاكي سعيد بيكي اليومفرحي وغدا السعاد كله معاكي انتي لو اكلمتعليكي الناس يقولو عليه مجنون ليه علشانالحب ليس احد يعرفه باان الحب عندي هو حياتيبكره يجربو الحب الحقيقي الذي ملك روحي وعمريوحياتي ادعيلي لي بسعاده حبي الجديد مع السلامةيا قلبي الحزين وادعيلك بعذاب قلبك زي عذابي لمهكان مفيش غيرك في قلبي وتعرفي بعد كده با الندم؟?جابرعبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق